Przejdź do treści

Zażyła tabletkę popularnego leku przeciwbólowego i zaczęła się „palić od środka”

08/05/2024 14:40 - AKTUALIZACJA 08/05/2024 21:19
Kobieta "spaliła się" od środka po zażyciu ibuprofenu

Kobieta „spaliła się” od środka po zażyciu ibuprofenu: 31-latka opisała koszmar, jaki przeżyła po zażyciu tabletki popularnego i łatwo dostępnego leku przeciwbólowego. Niestety, tak jak wszystkie leki, może on wywoływać efekty uboczne. Niektóre z nich mogą być nawet niebezpieczne. Kobieta po zażyciu ibuprofenu „spaliła się” od środka. Jej twarz pokryła się krwawymi pęcherzami. Kobieta zapadła w śpiączkę.

Kobieta „spaliła się” od środka po zażyciu ibuprofenu

31-letnia Jaqueline Gmack powiedziała w rozmowie z mediami, że ​​koszmar zaczął się od łagodnego swędzenia oka, które pojawiło się kilka dni po pierwszym przyjęciu ibuprofenu. Jednak następnego dnia jej stan zaczął się gwałtownie pogarszać i trafiła do szpitala po tym, jak w jej ustach pojawiły się krwawe pęcherze. Po chwili cała jej twarz była nimi pokryta.
Przeczytaj: Zaginiony 4-latek odnaleziony martwy w pralce

Jak podaje Metro, kolejną rzeczą, którą pamięta, to wybudzenie się z 17-dniowej śpiączki wywołanej reakcją organizmu na leki. Jaqueline z Papanduva w Brazylii po wybudzeniu powiedziała: „Czułam się, jakbym została spalona od środka. Nie wiedziałem, co się ze mną dzieje. Zauważyłem, że całe moje ciało było zabandażowane, widziałam jakby za mgłą, a w gardle miałem rurkę, ale nie odczuwałem żadnego bólu”.

Kobieta cierpiała na zespół Stevensa-Johnsona, niezwykle rzadką chorobę spowodowaną nadmierną reakcją organizmu na leki, zwłaszcza przeciwpadaczkowe, antybiotyki, przeciwzapalne i przeciwbólowe. Organizm atakuje własną skórę, powodując bolesne pęcherze i łuszczenie się. Bez natychmiastowego leczenia stan ten może nawet zagrażać życiu.

Na skutek silnej reakcji alergicznej, uszkodzone zostało jedno oko, które do końca życia będzie wymagało leczenia okulistycznego. Grozi jej nawet utrata oka.
Przeczytaj także: Zmuszony do awaryjnego lądowania: Boeing 767 runął na pas startowy

Ibuprofen, obok paracetamolu jest jednym z najbardziej popularnych leków przeciwbólowych. Może jednak powodować skutki uboczne, które jak w przypadku Jaqueline były bardzo niebezpieczne. NHS twierdzi, że około jedna na sto osób doświadcza „powszechnych” skutków ubocznych podczas przyjmowania ibuprofenu. Należą do nich między innymi bóle głowy, wzdęcia i nudności, wymioty oraz niestrawność.